vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

måndag, januari 16, 2006

växtvärk

Skolan har satt igång och det ser ut som min termin kommer att vara full av plugg och skoj! Fram till mars läser jag : Rättskunskap, Spanska, Historia B och Alternativ medicin. I mars slutar rättskunskapen och alternativ medicin och psykologi B och folkhälsokunskap börjar. Roligt roligt =)

I helgen målade jag och sambon om i köket. Vårt kök har nu en härlig 50tals ljus grön färg, mycket bättre än den sterila vita vi hade tidigare. På något konstigt sätt så känns köket större nu *skrattar* Jag vet att det bara är en illusion men jag gillar det hehe.

Sonen vaknade och grät förtvivlat igår kväll, jag lyckades få ut honom att han hade ont i knäna. Inget jag gjorde kunde få honom att lugna sig så det var bara att hämta alvedon och ge honom. Det ville han för första gången någonsin inte ha men jag var tvungen att tvinga honom. Sen så ville han ligga i mammas och pappas säng och titta på tv med mamma. Jag burrade ner mig med honom och kollade på tv tills han somnade igen. Min lilla gubbe!! Visste inte att man kunde få växtvärk så tidigt?! Både jag och sambon hade sådan växtvärk att vi låg och grät i sängen när vi var små...hoppas för sonens skull att han slipper det!

Den 30e januari kommer elvira hem igen =) Kul, äntligen ska vi spela och prata skit igen!
Nä nu ska jag gå och skala mina rödbetor som jag har kokat och sedan göra iordning min lunch innan jag ska springa till skolan.

1 Comments:

At 12:24 em, Anonymous Anonym said...

Lilla plutten håller på att bli stoooor.. Fy, vad det är hemskt när de har ont och man inte kan göra något!!

saknar dig! puss

 

Skicka en kommentar

<< Home