vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

torsdag, december 15, 2005

Jag finns här

Den senaste tiden har det varit så mycket på g, inte bara med skolan utan med mig med. Jag har under de senaste månaderna varit deppig, saknaden efter pappa har tagit ut mig. Men efter att ha tagit kontakt med kuratorn på min skola så har jag fått prata av mig vilket har varit guld värt. Det har gjort så jag orkar ta uti med skolan igen och förhoppningsvis blir jag inte underkänd i något ämne men vi får se.

Julen är snart här och alla klapparna är köpt men sambon har inte köpt en enda. Han ska tydligen ut den 23e och handla...bläää va jobbigt. Svärmor fyller år nästa vecka och det är fest på lördag, har hyrt lokalen här hos oss för ändamålet vilket är skönt för då är det inte långt hem :) Vilket också betyder att sambon kan dricka och han kan stanna längre än mig . Det ska bli intressant att se om svärmod dricker något då hon är alkis men hittils inte lyckats att hålla sig nykter. Men det absolut roligaste med hela den här veckan är att sambons yngsta syster kommer hem imorgon!! YEY :) Hon är världens trevligaste svägerska!! Hon brukar alltid när hon är hemma i stockholm spendera mest tid hos oss och hos sonen.

Nu ska jag ta på sonen och traska till dagis. De har haft en skyddsinspektion på dagis och sedan dess vill de inte längre ha barnvagnarna i farstun. Man kan få ha barnvagnarna på baksidan, ute men jag vill inte ha vagnen utomhus där den kan stå och vara fuktig så vi har börjat gå till dagis. Sonen är inte helt hundra på att det alltid är kul men det är bra träning för honom att orka gå lite längre sträckor. Sonen är helt kär i alla julstjärnor som glimmar i fönstrena på väg till dagis, varje gång han ser en så säger han mamma titta blinka lilla stjärnan! Jag missade sonens lucia tåg för att jag hade lektion då men sambon berättade att han inte ville ha på sin tomtedräkt utan hade på sin vanliga mössa och jacka (de hade den ute). Han sjöng inte heller (vilket han gjort nästan non stop här hemma sen de började öva på dagis), det blev nog för mycket nytt.

1 Comments:

At 12:49 em, Anonymous Anonym said...

awww min söta älskade william, saknar honom lite, det är ingen som drar mig i byxorna o vill leka hela tiden här hemma :(

 

Skicka en kommentar

<< Home