vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

onsdag, november 30, 2005

pulka

Häromdagen när mostern och jag skulle hämta sonen kom jag på att vi inte hade någon pulka som "passar" honom. Antigen var det bebispulkan eller dubbelpulkan. Så igår åkte vi för att köpa pulka, jag frågade sonen vilken färg han ville ha och han sa svart. Såklart fanns det ingen svart pulka utan bara röda så det blev en röd istället. Imorse när vi tidigt tidigt skulle ta oss till dagis så blåvägrade sonen att åka pulka. Jag som inte hade tid att stå och dividera över hur han skulle ta sig till dagis. Så jag satte helt enkelt ner sonen som såklart la sig ner på direkten och skrek och började dra honom till dagis. Han såg lite rolig ut även om det tagit mig timmar att se det roliga i situationen. Han såg ut som den där jesus statyn i Rio fast han låg ner i pulkan *ler*. Efter några meter så blev han tyst, jag hjälpte honom att sitta upp och han satt tyst hela vägen till dagis.

Nu i advents tider kommer alla julstjärnorna fram vilket sonen gillar. De har tydligen börjat sjunga blinka lilla stjärna på dagis för det är just det som han kallar alla stjärnor han ser. Sambon köpte en julstjärna till sovrummet och sonen har nu döpt om rummet till stjärnrummet och skulle egentligen sitta och titta på den röda stjärnan hur länge som helst :)