vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

torsdag, november 24, 2005

tankar

Satt i bilen häromdan och började tänka på att det kan ju inte vara slut när man dör. Det måste ju finnas en fortsättning...eller? Jag är inte troende, iaf inte på någon religion jag hittat hittils men jag tror att man finns kvar efter att man dör eller kanske hoppas på det iaf. Iaf så satt jag och tänkte på att det måste väl finnas något efter att man dör...jag började känna ångesten krypa och sen tittade jag ut på stockholm som svischade förbi utanför bilfönstret...det här kan väl inte vara allt. Tanken på att pappa som levde i 50år inte kan få njuta av att se sitt älskade stockholm något mer eller att titta in på oss andra, eller att det skulle finnas någon annat ställe för honom. Det måste ju finnas något annars har jag redan ångest över att jag kommer att dö och bara försvinna någon dag!!

1 Comments:

At 11:19 em, Anonymous Anonym said...

johan säger att han tror att man bara dör och sen är det slut.. att han inte vill leva mer efter det här. det räcker med en gång..
det tycker jag är sorgligt.. jag är helt säker på att det finns nåt sen. jag önskar att jag kunde vara 100% men man kan såklart aldrig veta. men det känns så konstigt att man bara skulle försvinna upp i rök, det vore så meningslöst.. jag tänker ofta på det där.. men det är mest jobbigt.. vill inte tänka att det kanske faktiskt kan vara så att johan har rätt... det får inte vara så.
tro mig dom finns kvar, dom hänger där dom vill hänga och kommer till oss när vi behöver dom. det är jag säker på. det känner du väl också? :)

love you

 

Skicka en kommentar

<< Home