vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

torsdag, november 03, 2005

irriterad javisst!

Jag tycker inte att jag ber om för mycket när jag försöker förklara för sambon att vissa tekniska saker ska vara så enkla som möjligt. Sen vi fick digitalboxen har titta på dvd karusellen blivit jobbig för den tvn som vi har har bara ETT scart uttag vilket dvdn ägde. När digitalboxen gjorde entrée så blev det bråk för såklart så skulle den med använda scart uttaget. Sambon sprang till el giganten och köpte en liten dosa som gjorde det möjligt att koppla båda scart sladdarna till ett uttag. Men bara för att den lösningen fanns så försvann hälften av ljudet i den lilla maniken *suck*. Så vi har kvar den lilla dosan men man måste pula bakom tvn för att byta mellan att använda dvdn och digital boxen. Det finns ett enkelt sätt att han sladdarna så det blir ja just det ENKELT att byta sladdarna och så finns det ett svårt sätt så man måste flytta ut tvn för att se vart man ska få in sladden. Jag vill ha det på det enkla sättet (såklart!!) för då tar det någon sekund och sen är Nemo igång och jag kan laga mat, har tom BETT sambon att bara göra på det enkla sättet. Idag, en dag när jag har mens (jag har INGEN som helst stubin då förutom för sonen) och redan lessen för att syrran glömt att hon skulle komma och vi skulle hämta sonen tillsammans från dagis (fyyyyy på dig för att du glömde). Så har sambon såklart gjort på det svåra sättet, jag börjar nästan gråta när jag ser det för jag bad honom byta tillbaka till det enkla sättet för inte ens 48 timmar sen. Arg som ett bi ringer jag honom och säger till honom hur elak han är för att han inte lyssnat. Jag försöker lugn mig och tänker att lyssna på musik så jag kan fixa det skulle vara bra. Men kan jag det? NÄÄÄÄ för sambon har använt någon musik grunka igår kväll och inte fixat tillbaka sladdarna, jag skriver ett elakt sms till honom och börjar nästan gråta igen. Tur att dumma sambon har rep med bandet ikväll och förhoppningsvis kommer hem super sent när jag redan lagt mig för annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort.

Något lite mer roande för mig är hur sonen börjat att uttala vissa ord. Han har på något vänster börjat markera bokstaven r hur mycket som helst i ord. Så alldeles nyss när han ville ha mer pucko och sa: mamma meRRRRRRRRa blev jag glad igen och skrattade lite. Han är så söt!! Kan inte fatta att han bara vägde 2,9kg när han kom och var 48cm lång, han väger 14kg nu som tvååring (2år och snart 2 månader). De växer upp såååååå snabbt!

2 Comments:

At 4:49 em, Anonymous Anonym said...

haha. försöker få rebecca att säga "rrrr" men det blir bara "thhhhhh" typ och så skrattar hon och säger "Men mamma, jag kan inte säga så" =) Duktig pojke du har..

 
At 11:45 em, Anonymous Anonym said...

älskar dig och FÖRLÅÅÅÅÅT puss

 

Skicka en kommentar

<< Home