vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

tisdag, oktober 25, 2005

*host*

VArför är det så när man är sjuk att vissa saker verkar så himla enkla bara för att man ska rättfärdiga att slippa dem? Jag har pluggat i ca 3timmar, halsen gör ONT och jag hostar konstant. Rösten är på väg att försvinna och jag tycker den är lite raspigt sexig, min ömma moder tyckte att det lät som jag hade falsk krupp och hade en lista på vad jag borde göra innan jag lägger mig. Sorry mammsen men jag orkar inte suga i mig vatten ångor nu och tar chansen att jag kanske måste upp mitt i natten och hångla med min astmainhalator. Jag har plugg kvar att göra men orkar inte så har kommit fram till att jag redan kan det, för det är ju ungefär vad jag läste i geografin förra året...förhoppningsvis kommer jag ihåg mycket.
Förhoppningsvis mår jag lite bättre imorgon på morgonen då provet ska skrivas och att sonen inte har en tvär morgon så hela ta på sig momentet går relativt snabbt. Jag vill pussas med sambon men han är inte intresserad av att få mina elaka bakterier ;( Har bestämt att efter provet imorgon så ska jag INTE städa fast det behövs utan mysa mig ner under duntäcket och fortsätta läsa Harry Potter och den flammande bägaren (fast jag läser den såklart på engelska). Nu ska jag klunka i mig resten av min C vitamin drink, borsta tänderna och se om sonen somnade om. Han var nämligen vaken för en stund sen när jag skulle kolla en sak i sovrummet, men som den snälla pojken som han är har han nog somnat om då jag inte hört ett pip från honom.