vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

fredag, oktober 14, 2005

inte ha blöjja!

Både jag och sonen var trött igår kväll. Sambon hjälpte sin pappa med mast nedtagning så vi var ensamma hemma. Sonens mormor (min mamma såklart) kom förbi en sväng och lekte och när hon hade gått så skulle han läggas. Men han hade sprungit omkring utan blöjja i några timmar och när jag förklarade att på natten måste man ha blöjja bröt världarnas krig ut här hemma. Sonen var helt hysterisk för han ville INTE ha någon blöjja och jag var trött för jag ville att han skulle ha blöjja. Om sonen hade haft lite mer kontroll över sitt kissande och inte kissat lite överallt så skulle han ha kunnat pröva på att sova utan men inte nu. Efter en timme av hysterisk son så lyckades jag få på en blöjja på flaxande men och få på pyjamasen. Vällingen blev gjord i all hast och sen låg vi båda super trötta och kollade på Simpsons i sängen. Sen släcktes ljuset och vi myste där till lillen hade somnat. Sonen har nästan alltid varit lätt att lägga men den här veckan har varit svår. Kanske har trotsen börjat krypa fram? Men jag tycker att den inte riktigt borde vara på väg än...han är ju bara 2år och 1 månad.

Idag ska vi träffa sonens moster vilket han ser SÅÅÅ fram emot. Redan igår när jag på väg hem från dagis berättade att vi skulle träffas och leka idag så blev han glad. Han började tom gråta när vi gick in i porten här hemma för han ville träffa mostern på en gång! Han är kär i sin moster *flinar*

3 Comments:

At 1:35 em, Anonymous Anonym said...

Min unge är ju tvärtom med blöjor. De borde byta lite med varandra.

Och min blogg funkar inte alls. Har ju raderat bilden som krånglade men jag har en annan bild med samma gröna tröja också, säkert den du sett..

Saknar dig ju!! puss

 
At 7:16 fm, Anonymous Anonym said...

hahaha! nu kommer det, trots åldern! det är så skönt att du blir mamma först, du kan lära mig alla knep sen. :)
Eller så gör vi som vi kom fram till, du uppfostrar mina barn tills dom börjar skolan, ok? ;P
världens bästa mamma, jag saknar dig så himla mycket! hoppas du har massa tid för mig när jag kommer hem, spela spel o promenera och fika och... jag saknar dig!!!

 
At 8:52 fm, Anonymous Anonym said...

Jag är bäst, William älskar miiiig hehehehe

 

Skicka en kommentar

<< Home