vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

tisdag, oktober 04, 2005

Kanelbullens dag

Idag är det som sagt Kanelbullens dag vilket vi ville fira genom att baka just kanelbullar med sonen. Glada i hågen gick vi och hämtade honom från dagis, han blev super glad att pappa också hämtade honom :) Sen handlade vi det som behövdes och vi inte hade hemma, vi försökte göra det snabbt då sonen ÄLSKAR de små varuvagnarna men inte riktigt kan bromsa *flinar* På väg hem ville han att mamma skulle bära och damn man orkar inte länge...tungt med 13kg på armen! Det roligaste på hela dan var att sonen såg en hund och utropade: Mamma titta en tiger! Jag höll på att skratta på mig och samma gällde tjejen som gick med hunden, sen fick jag förklara att det var en hund :)

Varvat med Hitta Nemo (nej det finns ingen annan film) så hjälpte sonen oss med bullarna. Han lyckades att hälla ut mjöl över hela köket, plus lite socker och att hälla ALLT pärlsocker han fått på en och samma bulle. Bullarna blev goda men sonen var för trött och ville hellre ha sin älskade välling.

Ja just det jag klippte mig idag också! Min älskade mamma lånade mig pengar så jag kunde klippa av hälften av mitt hår inför vintern. Om jag inte hade så jävla runt ansikte så skulle jag klippa det MYCKET kortare men det ser så skumt ut på mig just nu.

Ska nog gå och lägga mig och läsa. Har en bok som ska vara utläst nästa vecka som jag har två tredjedelar kvar, tur för mig att den faktiskt är bra!