vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

söndag, oktober 09, 2005

Dröm

Inatt och natten innan har jag sovit mycket dåligt, har sovit men under hela natten har jag vänt och vridit på mig så det känns som om jag inte sovit något alls. Inatt drömde jag en läskig dröm *flinar*
Skulle på föräldrasamtal på sonens dagis. När jag kommer dit ser hans fröken mycket bekymrad ut och börjar berätta om hur sonen är elak och ljuger (ehhh han är bara två men men). Sen blir jag trakasserad av andra föräldrar på dagis som säger att många vill flytta sina barn till andra dagis pga min son! Kallsvettandes fattar jag inte hur jag inte kunde ha fattat det här, så social tycker jag att jag har varit att jag borde ha fattat att min familj är hatad på dagis! Föräldrar lämnar hotfulla smålappar till mig på sonens hylla om att det är bäst att vi byter dagis.
Vaknar av en av sonens host attacker (hösten med dess förkylningar är här) och hur han konstaterar glatt att mamma sovit klart. Drömmen var läskig! Men jag vet att det inte kommer vara några problem på föräldrasamtalet då jag kontinuerligt pratar med fröknarna. Tycker att det bara är bonus att jag jobbat så pass mycket inom barnomsorgen innan jag fick sonen.

Hmmm tidigt på morgonen, Nemo redan igång....han tjatade och jag är svag. Ska nog kolla min distanskurs på nätet, kanske de andra i min grupp äntligen har skrivit något *nynnar*

2 Comments:

At 8:52 fm, Anonymous Anonym said...

hehe, han är säkert jätte ond och hugger barnen i händerna med pennor osv. moahaha!
nej alvarligt tror jag inte att han skulle kunna vara dum, lilla plutt willi. Han är för glad och social för att bli arg och elak.

puss o kram
elvira

 
At 2:14 em, Blogger Fröken said...

Han kan vara dum men inte elak...hittils har han inte gjort något dumt med flit *phew*

 

Skicka en kommentar

<< Home