vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

onsdag, november 16, 2005

moRRRRRRRRis

Sonen brukar när mamman ska vara i skolan sent läggas vid sju, då sker intag av välling och läsning av den bok som sonen har som favort; just nu Hur man gömmer en elefant om elefanten moRRRRRis. Efter att boken har lästs klart och vällingen är uppdrucken får han en napp och så sägs gonatt och hur mycket man älskar honom. Sen brukar han ligga och prata med sig själv/leka sig till sömns. Ikväll var det sambon som nattade, jag satt fast i fåtöljen och kollade på värdelösa program som man såklart inte kan stänga av. Från sju till nio sitter jag och kollar, orkar ingenting produktivt och tycker mig då och då höra sonen. Ljuden som jag tror är sonen förklarar jag bort då han var såå trött. Vid nio tassar jag till sovrumsdörren och gläntar in. Vaken sitter sonen i mammas och pappas säng och läser!! MoRRRRRRis läser bok säger han glatt och jag säger att nu är det jätte sent och han ska sova. Flinande går jag in i köket och berättar det för sambon och han börjar skratta. Det är vår son det! Jag skriver moRRRis med stora R för att ni ska få ett hum om hur sonen säger då han uttalar R jätte mycket.

På fredag ska engelska arbetet vara klart och jag har SÅKLART inte ens börjat *gäspat* Ska göra det imorgon, jag är bäst under press.