vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

lördag, november 26, 2005

köttbullar

Julen har sedan sonen kom blivit schemalagd. Den här julen så firas julafton hos sambons föräldrar och juldagen hos min mamma. Julafton i år ska spenderas hos sambons stora syster (med resten av familjen såklart) och jag skulle ha ringt och frågat om jag kunde hjälpa till med något. Men sambon som hann före frågade åt mig och sedan sa han att vi skulle göra köttbullar och ta med. Lite irriterad att han inte frågade mig om det var ok innan men vi kom överrens om att vi skulle göra dem tillsammans. Så idag har vi handlat, vi åker alltid en gång i månaden till Willy´s och handlar ALLT. Det var planerat att vi skulle göra köttbullarna så fort sonen var till sängs. Jag börjar att preppa lite och sen när vi ska börja har jag svårt att få sambon från tvn. Jag försöker ha tålamod och säger sen när han kommer att han får blanda själva köttbulls smeten. Han tittar ner i skålen med 3kg smet och säger att han kommer inte att gegga med händerna. Jag försöker förklara att det blir bäst resultat om man gör det med händerna, nej det tänker han inte och tycker att han kan blanda det i matberedaren!!! Jag säger nej och han blir sur, då säger jag att om han inte ska blanda med händerna kan han lika gärna sätta sig framför tvn igen. Såklart går han och gör det. Arg som ett bi gör jag allt och börjar med den mödosamma stekningen. När det gått 1½timme och jag fortfarande steker så kommer han in och försöker förklara...såklart är det mitt fel för att jag inte förklara tillräckligt för honom. Jag säger att jag VET att det tar MÅNGA timmar att steka så många köttbullar som vi ska göra så jag ville bara få det gjort så vi slapp stå mitt i natten. Han förstår inte och går tebax till tvn. 2½ timme efter att jag började blev jag klar, under den tiden har jag kanske pratat 5 min med sambon och inte tittat på honom för att jag varit så irriterad. Sambon gick och la sig tidigare och jag sitter uppe ensam och vill inte gå och lägga mig. VArför ska det vara så jävla jobbigt ibland för? Jag är trött på att vara den som ska få sambon att hjälpa till *suckar* Sen hjälper det inte att jag har ont i min högra handled och syrran säger att det är för att jag sitter vi datorn för mycket. Allt är Desktop lektionens fel såklart!! bah

1 Comments:

At 11:43 em, Anonymous Anonym said...

köttbullarna var mumsiga!
och det är inte desktopen! det är spelandet! allt med musen ;) nasty
ses imorgon, jag åker nångång efter tolv :) puss
väck mig inte!

 

Skicka en kommentar

<< Home