vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

onsdag, januari 11, 2006

idag börjar skolan

Sa aldrig något till sambon om att skolan inte började igår, jag ville inte träffa svärföräldrarna..men det känns fel att säga då det är svärmor jag har svårt med inte svärfar. Vägningen på viktväktarna gick bra både jag och syrran hade gått ner 4kg!! Ganska bra start, men jag måste säga att så länge jag går ner så är jag lycklig :) När jag kom hem var svärföräldrarna forfarande här och lägenheten såg ut som ett bombnedslag *suckar* Jag sa ett vekt hej och började sedan plocka undan, klockan var mycket och sonen skulle lägga sig men det gick ju inte med så mycket leksaker överallt. Bah!
Sambon och jag har börjat kolla på större lägenheter/hus runt här i Bromma. Vi har båda verkligen rotat oss här och älskar det. Enda kruxet är att det är så dyrt här. Men men förhoppningsvis kommer vi få lite mer än vi köte vår lägenhet för när vi väl har målat om och så här så vi har råd med ett mycket dyrare ställe. Saken är att det blir billigare i längden då vår bostadsrätt var billig att köpa men har hög "hyra" (eller vad man nu kallar det i en bostadsrätt) så även om vi köper en mycket dyrare lägenhet så betalr vi lika mycket i månaden. Jag önskar att jag var rik damnit!!