vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

fredag, december 23, 2005

vinterkräksjuka eller?

Precis mär jag äntligen skulle somna igår kväll så började sonen sucka och stöna i sömnen. SAmbon som precis hade kommit hem fick ta det sa jag då jag annars jämt tar hand om sonen när han är lessen mitt i natten. Jag hör konstiga ljud från sonens säng och kommer på precis innan han spyr att han ska spy. Sambon flyger in på toaletten med en lessen liten kille. Vi som bara några timmar tidigare hade bäddat rent! Men som tur var kom det mesta på sonen och sambon som fick tvätta av sig. Sen var det inte lätt att få sonen att försöka somna om då jag var hispig att han skulle spy ner oss hela tiden. Sambon var uppe i ca 1½ timme med sonen och jag fick försöka sova, sen kom de och la sig. Sonen fick sova i vår säng...usch det var så länge sen han har gjort det att vi var helt ovana att ha en liten krabat i sängen. Han spydde inget under natten och nu är vi uppe sonen och jag. Tack nickelodian jr för att ni har BRA program för de små varje morgon!! Sonen vill inte kräkas och förhoppningsvis gör han inte det något mer. Undra om det var/är vinterkräksjuka eller om han ätit något som inte hans mage ville ha kvar. Verkar iaf som han har ärvt sina föräldrars järnmagar, skönt det iaf. Förra året när han hade vinterkräksjukan så spydde han kanske 4ggr på en natt och sen var det slut, spy en gång var mycket bättre ;)

Julen kanske är räddad då, såvida han inte spyr mer! Skönt.

Jag saknar pappa. Vi brukade alltid åka till honom på annandagen och det ska vi i år med, men nu till hans grav. Jag måste komma ihåg och köpa ett gravljus som jag kan skriva på. Vet inte hur vi ska göra med julklapparna till yngsta lillebror eller såklart ska han få dem men vi måste orka ringa till pappas änka och kolla om vi får komma. Vi har inte pratat med henne på super länge pga allt med testamentet. Bah.

2 Comments:

At 7:59 em, Anonymous Anonym said...

jag ringde från mamma, hon svarade inte så jag ska försöka igen imorgon...

 
At 10:31 fm, Anonymous Anonym said...

herregud! hon kan väl inte hindra er från att träffa er lillebror!!
fy fan vad hemskt... :(

jag saknar er massor. vi ses snart.
god jul och gott nytt år.
puss o kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home