vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

torsdag, juli 13, 2006

möhippa och semester

Min första möhippa någonsin och det var såååå kul! Bruden blev kidnappad vid Bromma flygplats, fick en motorcykel tur. Sen var det ögonbindel till rålis där SUMOBROTTNING väntade *flinar* Det var mycket svårare än det ser ut kan jag berätta men såå grymt roligt!

Efter en timmes brottning så var det picknick. Efter lunchen så åkte ögonbindeln på igen och en kringelkrokig biltur till en inspelningsstudio där den blivande bruden fick spela in en KISS låt. Efter inspelningen blev det ögonbindel igen och sen gick vi till St:Eriksplan där hon med hjälp av en blockflöjt fick spela ihop tillräckligt med pengar för att kunna åka pendeltåg. Sen tog vi pendeln till Kungsängen, blivande bruden fick med ögonbindel på åka bil till skokloster där vi åt middag och sov över. Det var verkligen hur kul och mysigt som helst!

Den här veckan har jag och sonen semster tillsammans och jag har haft en massa planerat. I måndags så tog vi det bara lungt för det var ju tokvarmt, orkade ju ingenting. Sen i tisdags så fick vi med oss sonens faster och åkte till Haga parken för att gå på fjärilshuset!


Sonen älskar nämligen fjärilar så jag tänkte att hoppas han orkar vara "duktig" så länge. Han tyckte verkligen att det var super spännande och var på sitt bästa uppförande. Han har slutat med blöjja på dagen bara på natten och det har funkat hur bra som helst med!

Sonen berättade för sambon på kvällen att det hade varit sååå coolt!

Igår så åkte vi Djurgårds färjan (i kön hittade jag 40kr hehe) till Djurgården för vi skulle titta på hajar på Aqvaria. Faster fick följa med.


Där såg vi hajar och tom en clownfisk i en anemon så sonen började skrika hej vilt att titta mamma där var NEMO! *ler* Vilken sötnos. Han var verkligen fascinerad över alla fiskar och olika växter som fanns där så det var en hit till!
Idag så tar jag och sonen det bara lungt hemma. Jag har en massa saker som jag borde göra men vet inte om jag orkar *gäspar* Det här är en trött mamma.

1 Comments:

At 3:26 em, Anonymous Anonym said...

Åh! I looove Aqvaria! Det är ju SÅ häftigt! Kul möhippa också. :)

Faan vad jag saknar dig, du fattar inte.. :(
Puss

 

Skicka en kommentar

<< Home