vardagstrubbel i livet som mamma

Mitt hjärta är rispat.

onsdag, juni 14, 2006

irriterad

Sambon förstörde min dag idag igår. Jag hade planerat att hämta sonen tidigt från dagis så vi kunde umgås lite med mormor innan hon åkte till Finland över sommaren. När jag ringde sambon igår kväll från jobbet så berättade han glad i hågen att sonen skulle vara ledig idag för han skulle ut och segla med farmor, farfar och sin faster. Om det skulle varit en vanlig dag så skulle jag ha varit hur glad som helst över det här men inte när jag redan hade gjort planer. Jag blev irriterad och lessen på sambon för att han inte hade ringt mig och kollat med mig att det var ok då jag faktiskt skulle hämta sonen tidigare, vi kanske hade planer??

Jaja sambon fixade till allt så att sonen skulle vara hemma tills när mormor kommer. MEN precis ringde fastern och berättade att de hade glömt bilbarnstolen i stan och hon måste åka och hämta den. Så istället för att sonen lämnas hem kl 14 så blir det närmare 15, liiite irriterande men samtidigt kan jag inte vara arg för det var inte med flit. Hoppas bara att mamma har tid att stanna så hon får träffa sitt enda barnbarn innan sin semester!